icon

İletişim

Personel veya öğrenci taşımacılığı yapan işletmeler COVID-19 dünyasında yolcu sağlığını nasıl sağlayabilir?

Toplu taşıma araçlarını kullanan ve kapalı alanlarda birbirine yakın olan çok sayıda insan hijyen ve enfeksiyon önlemeyi önemli öncelikler olarak görüyor. Servis araçlarını kullanan insanlar, gideceği yer boyunca birbirine yakın durmak veya oturmak zorunda kalır ve bu da onları hava yoluyla bulaşma yoluyla başkalarından bulaşma riskine sokar. İşte servis araç şirketlerinin yolcuları ve personeli korumak için harekete geçebileceği 2 önemli faktör:

  1. Dezenfeksiyon

Şu anda dünyayı saran koronavirüsten araçlarda birbirine yakın durmaktan veya kapalı alanda bulunmaktan dolayı bulaşma riski olduğundan, araçları düzenli olarak dezenfekte etmeye ihtiyaç vardır. Koronavirüsün, malzemeye ve çevresel koşullara bağlı olarak, yüzeylerde birkaç saatten üç güne kadar canlı kaldığı belirtilmektedir.

Seyahat sırasında yaygın olarak dokunulan hijyenik yüzeyleri korumak için servis araçlarının gece veya sabah erken saatlerde (işe başlamadan önce) dezenfekte edilmelidir.

Servis araçlarının klima hava filtre bakımı düzenli olarak yapılmalı, klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olmalıdır. Servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılmalı ve servisin iç havasının temizlenmesi sağlanmalıdır.

  1. Entegre hijyen

Bazı insanlar evden çıkarken kahvaltı yapmadan çıkmaktadırlar. Servis araçlarında atıştırmalık yiyecekleri işe başlamadan, öğrenciler de derse girmeden önce kahvaltı olarak yapmaktadırlar. Servis araçlarında bu koronavirüs döneminde (normal zamanlarda da) yiyecek yenmemelidir. Yiyecek yerken maske çıkarılmak zorunda kalınmaktadır. Bu da diğer yolcular açısından risk oluşturmaktadır. Bir de ikram olursa daha da risk oluşturmaktadır. Yanınızda mutlaka dezenfeksiyon bulundurmalı, bir yere dokunduğunuzda veya arkadaşınızdan bir şey almak zorunda kaldığınızda dezenfeksiyon ile elinizi dezenfekte etmelisiniz.